باشگاه بدنسازی آزادگان بیرجند
اشنایی با بدنسازی و انجام حرکات صحیح در تمرینات و راهنمایی ورزشکاران باشگاه
 
بیماری نقرس که شایع ترین شکل آرتریت های التهابی و ناشی از تجمع اسید اوریک در بدن است معمولا با درد شست پا آغاز می شود.

موضوعات مرتبط: توصیه های سلامت ، اخبار ، در مورد ورزش سالمندان (بعد از جوانی)
ادامه مطلب
[ سه شنبه هجدهم آذر 1393 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]

به گزارش سرویس کشکول جام نیوز، اگر به دنبال لاغر کردن ران و باسن هستید و یا در مجموع می خواهید پایین تنه خود را لاغرتر کنید، پاهای باریک و باسنی سفت به دست آورید. این تمرینات به شما کمک می کند تا در کنار تمرینات هوازی چربی های باسن و ران را بسوزانید و پایین تنه ای خوش ترکیب و سفت داشته باشید.


موضوعات مرتبط: توصیه های سلامت ، انجام صحیح حرکات ، مطالب مفید کاربردی در بدنسازی ، اخبار
ادامه مطلب
[ سه شنبه هجدهم آذر 1393 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]
 

به گزارش سرویس کشکول جام نیوز، سبزی ها همگی خواص مختلفی دارند که برای افزایش قوای جسمانی بسیار مفید است. با استفاده از سبزی های مختلف شما می توانید سالم ترین بدن را داشته باشید و عمر طولانی کنید. اگر می خواهید با بهترین سبزی ها آشنا شوید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

 

موضوعات مرتبط: تغذیه ورزشی ، توصیه های سلامت ، اخبار
ادامه مطلب
[ سه شنبه هجدهم آذر 1393 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]
درمان سرفه در فصل سرما؛
سرفه های فصل سرما را به آسانی درمان کنید
زنجبیل یکی دیگر از موادی است که می تواند به شما در درمان سریع و آسان سرفه کمک کند. مقداری از آن ها را در دهان بگذارید و آرام بخورید.

موضوعات مرتبط: توصیه های سلامت ، نکات مهم بهداشتی ، اخبار
ادامه مطلب
[ سه شنبه هجدهم آذر 1393 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]
[ پنجشنبه بیست و دوم آبان 1393 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]

۱۰ فرمول ساده برای چکاپ شخصی و سلامتی


۱۰ فرمول ساده برای چکاپ شخصی و سلامتی


ادامه مطلب
[ پنجشنبه بیست و دوم آبان 1393 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]
 

اندازه گیری نبض


روش اندازه گیری نبض به شکل صحیح


موضوعات مرتبط: ** کمکهای اولیه ، توصیه های سلامت ، نکات مهم بهداشتی
ادامه مطلب
[ پنجشنبه بیست و دوم آبان 1393 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]
[ شنبه بیست و ششم مهر 1393 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]
[ چهارشنبه بیست و سوم مهر 1393 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]
1. قال الامام علی - علیه السّلام - : أَلْفُتُوَّةُ عَلی أَرْبَعَةٍ: أَلتَّواضُعُ مَعَ الدَّوْلَةِ وَ الْعَفْوُ مَع الْقُدْرَةِ وَ النَّصیحَةُ مَعَ الْعَداوَةِ وَ الْعَطِیَّةُ بِلا مِنَّةٍ.

«السعادة الابدّیة، ص 83»

امام علی - علیه السّلام - فرمود: جوانمردی چهار گونه است: فروتنی هنگام فرمانروایی و حكومت، گذشت هنگام قدرت، خیرخواهی هنگام دشمنی و بخشش بدون منت گذاردی.


موضوعات مرتبط: پند و حکمت
[ دوشنبه هجدهم فروردین 1393 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]
به من اعتماد کنید، اگر یک ست هزار تایی هم درازنشست بزنید، لزوما به شما کمکی در جهت خلاص شدن از شر چربی شکمتان نخواهد شد! این تمرینات کاردیو است که واقعا باعث خواهد شد چربی‌هایتان بسوزد.

با وجود این، نکاتی هم وجود دارد که برای رسیدن به شکمی صاف و تکه تکه، به شما کمک خواهد کرد.

۱ – وعده‌های کم حجم تر

زمانی که رژیم هستید هیچگاه وعده های غذاییتان را نادیده نگیرید. در عوض، هر سه چهار ساعت یکبار وعده‌ی غذایی کم حجم تری بخورید. اینکار کمک خواهد کرد تا چرخ سوخت و ساز بدنتان بچرخد، و هنگام شام به وسط غذاها شیرجه نزنید!

۲ – آرام بجوید

ممکن است نفخ هم باعث شود تا شکمتان بزرگ‌تر از آنچه واقعا هست بنظر بیاید. پس آرام و به اندازه جویدن می‌تواند کمک کند تا هوای کمتری قورت دهید و البته هضم غذایتان هم راحت‌تر خواهد شد.

۳ – مشت بزنید

بله، مُشت! بوکس ورزشی عالی برای به فعالیت در آوردن عضلات مرکزی بدن شماست و می‌تواند برای بدست آوردن شکمی تخت به شما کمک کند. از رقص پا و پیچ و تاب خوردن کمرتان گرفته تا پرتاب کردن مشت‌هایتان، هر چه که فکرش را بکنید روی عضلات شکمتان کار می‌کند، عرقتان را در می‌آورد و کلی هم کالری خواهد سوزاند؛ همزمان، کل بدنتان را هم تقویت می‌کند!

۴ – نگرانی‌هایتان را کنار بگذارید

استرس نیز می‌تواند باعث شود تا چربی‌هایتان در اطراف بخش‌های میانی بدنتان اندوخته شود. زمانی که استرس داشته باشید ماده‌ای بنام کورتیزول در بدنتان ساخته میشود که همانند یک هدایتگر امواج چربی‌ها را به سمت بخش‌های میانی بدنتان روانه می‌کند. نگرانی و استرس‌هایتان را کنار بگذارید و تفاوت را در بدن و زندگیتان ببینید!

۵ – پروتئین بیشتر

مطالعات نشان داده‌اند که پودرهای پروتئین به صاف شدن شکم کمک می‌کنند، مخصوصا پروتئین وی. حداقل چند بار در هفته یک نوشیدنی پروتئینی مصرف نمایید و ببینید که چربی‌هایتان می‌ریزد!

۶ – اکتیو باشید

چربی شکم شما عاشق این است که فعالیتی نداشته باشید. اشتباه نکنید، نیازی به یک ساعت ورزش روزانه در باشگاه نیست، فقط کافیست از روی مبل بلند شوید و کاری بکنید! چه راه رفتن در پارک، چه شنا و چه رقصیدن، به هر حال فعال باشید و عرق بریزید تا سوختن چربیهای شکمتان شروع شود.

منبع .سايت پزشكان ايران


موضوعات مرتبط: توصیه های سلامت ، مطالب مفید کاربردی در بدنسازی ، اخبار
[ دوشنبه بیست و ششم اسفند 1392 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]
برخي رفتارهاي خاص مي‌تواند به پيش‌گيري از بيماري‌هايي مثل سرطان، بيماري‌هاي قلبي و ديابت كمك كند.

از آنجا كه بيماري‌هاي جدي و مزمن اين روزها بسيار متداول شده‌اند بسياري از افراد در ترس ابتلا به آنها زندگي مي‌كنند. اما به جاي اينكه نگران اين باشيد كه چه اتفاقي ممكن است بيفتد، چرا براي پيشگيري از آنها اقدام نمي‌كنيد؟ زندگي هيچ تضميني ندارد اما رفتارهاي هوشمندانه مطمئناً نتيجه بخش خواهد بود. اينجا بهترين راه‌ها براي جلوگيري از بيماري و شروع راهي تازه براي داشتن يك زندگي سالم و طولاني را برايتان معرفي مي‌كنيم. براي گرفتن بهترين نتيجه، هر روز اين 10 روش را تمرين كنيد.

1)
رژيم غذايي با كالري محدود و سرشار از موادمغذي داشته باشيد.
كساني كه كالري‌هاي مصرفي خود را كنترل مي‌كنند و يك رژيم غذايي متعادل را دنبال مي‌كنند، ديرتر پير مي‌شوند. اما مصرف موادغذايي درست، مثل ميوه‌ها و سبزيجات، بذر كتان و ساير مواد غذايي عالي هم اهميت زيادي دارد.
2)
روزانه حداقل 30 دقيقه ورزش هوازي داشته باشيد.
براي داشتن عمر طولاني توصيه مي‌شود كه حداقل 30 دقيقه در روز ورزش هوازي مثل پياده روي يا شنا داشته باشيد. اما اين چطور به طولاني شدن عمرتان كمك مي‌كند؟ ورزش هوازي سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند، قلبتان را قوي نموده و رگ‌ها و شريان‌هاي شما را صاف مي‌كند و همه آنها به پيشگيري از بيماري كمك مي‌كند.
3)
ياد بگيريد استرستان را كنترل كنيد.
استرس نه تنها مي‌تواند موجب حملات قلبي، سرطان و ساير بيماري‌هاي جدي ديگر شود، بلكه در بيماري‌هاي رواني مثل افسردگي يا اختلالات اضطراب هم نقش دارد. ياد گرفتن كنترل استرس مثلاً از طريق مديتيشن و درمان مي‌تواند از بروز بيماري‌ها جلوگيري كند.
4)
سيگار نكشيد.
سيگار و ساير دخانيات با بروز بسياري از انواع سرطان‌ها مثل سرطان ريه، مثانه، دهان و لوزالمعده در ارتباط است. علاوه بر اين، مي‌تواند منجر به بيماري‌هاي قلبي، آمفيزم، آسم و بسياري بيماري‌هاي جدي ديگر هم شود. ترك اين عادت يا بهتر از آن شروع نكردن آن اقدامي بسيار عالي براي جلوگيري از بيماري‌هاست.

5)
براي حفظ سلامت و آب بدن، آب ساده بنوشيد.
آب با دفع سموم از بدن و نقل و انتقال موادمغذي به سلولهاي بدن به جلوگيري از بيماري‌ها كمك ميكند. اما چه ميزان آب بايد در روز مصرف كنيد؟ قانون عمومي اين است كه روزي حداقل 8 ليوان آب بنوشيد.
6)
ويتامين مصرف كنيد.
تحقيقات و مطالعات بسياري اهميت ويتامين D را چه به صورت مكمل غذايي و چه از طريق نور خورشيد، در جلوگيري از بيماري‌ها تاييد كرده‌اند. اما تغذيه صحيح هنوز هم بهترين راه براي اطمينان يافتن از مصرف ويتامين‌ها و مواد معدني مورد نياز بدن است.
7)
بخنديد.
اينكه خنده بر هر درد بي درمان دواست فقط يك ضرب‌المثل نيست. محققان دريافته‌اند كه خنديدن مي‌تواند از لخته شدن خون در رگ‌ها و همچنين التهاب جلوگيري كند و سيستم ايمني بدن را نيز تقويت مي‌كند. افراد شاد هميشه عمر طولاني تري دارند.
8)
از نوشيدن الكل خودداري كنيد.
از دست دادن حافظه، تغيير شخصيت، اختلال در سيستم عصبي، مشكلات پوسـتـــي، اسهال، سوء تـغـذيـه، مشـكـلات مـالي و خـانـوادگـي، رفتـار خـشونت آمـيــز، اضـطـراب و افسردگي شديد، آسيب به مخاط بيني، آسيب دائمي به كبد و مغز، سرطان سيـنه، حنجره، لب و مري، سقط جنين، ناباروري، بي ميلي جنسي، زخم معده، فشـار خــون بالا و سكته قلبي، كم خوني، تورم كبد، اختلال در سيستم ايمني بدن و خودكشي برخي از اثرات مصرف الكل مي‌باشند.
9)
يك سرگرمي براي خود پيدا كنيد.
محققان اعلام كرده‌اند كه افرادي كه در فعاليت‌هاي مورد علاقه خود شركت مي‌كنند كمتر در معرض ابتلا به بيماري‌هايي مثل زوال عقل قرار مي‌گيرند. و عمر طولاني تري دارند. كارهاي داوطلبانه، كلاس‌هاي متفرقه و سرگرمي‌هاي مختلف همه فعاليت‌هاي بسيار خوبي براي جلوگيري از بيماري‌ها هستند.
10)
دعا كنيد.
افرادي كه در فعاليت‌هاي مذهبي شركت مي‌كنند عمري طولاني‌تر و عاري از بيماري دارند. شايد به اين دليل باشد كه اين افراد به خاطر باورهاي مذهبيشان از انجام رفتارهاي پرخطري مثل سيگار كشيدن خودداري مي‌كنند، كمتر دچار افسردگي و اضطراب مي‌شوند و به اين ترتيب از دلايل اصلي ابتلا به بيماري‌ها دور مي‌شوند.
هيچكس دوست ندارد با ترس از ابتلا به بيماري‌هاي سخت زندگي كند. با تمرين كردن راهكارهايي كه در اين مقاله معرفي شد، مي‌توانيد از ابتلا به بيماري‌هاي جدي پيش گيري كنيد و زندگي طولاني‌تر و لذت بخش‌تر را تجربه كنيد.


موضوعات مرتبط: توصیه های سلامت ، نکات مهم بهداشتی ، اخبار
[ دوشنبه بیست و ششم اسفند 1392 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]
نوشابه با بدن انسان چه می کند


موضوعات مرتبط: تغذیه ورزشی ، توصیه های سلامت ، اخبار
[ چهارشنبه سی ام بهمن 1392 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]


موضوعات مرتبط: پند و حکمت
ادامه مطلب
[ دوشنبه سی ام دی 1392 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]

موضوعات مرتبط: پند و حکمت
ادامه مطلب
[ دوشنبه سی ام دی 1392 ] [ ] [ مهدی ریحانی ]
درباره وبلاگ

با سلام


((به وبلاگ باشگاه بدنسازی ازادگان بیرجند خوش امدید))

مهمترین هدف سلامتی و همچنین اشنایی بیشتر با ورزش بدنسازی و ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این رشته ی ورزشی میباشد .

خواهشمند است "

با نظرات و انتقاداتتان در بهبود این وبلاگ با ما همکاری نمایید - با تشکر از شما دوستان و علاقه مند به
ورزش زیبا و قدرتی ، بدنسازی

"منتظر نظرات شما عزیزان در بهبود این وبلاگ هستم ".

مدیر وبلاگ :مهدی ریحانی

التماس دعا
موضوعات وب